Deze week ben ik begonnen bij een nieuwe klant: een productiebedrijf van print machines. Vanwege het verplichte thuiswerken hebben zij in het afgelopen jaar de stap gezet naar Office 365 en Teams.
Net als veel andere bedrijven was het belangrijkste om op afstand goed met elkaar te communiceren en vergaderen. Dit lukt de meeste medewerkers redelijk, dus willen ze nu beginnen aan de volgende stap:
Gemakkelijker toegang tot bestanden, en verbeteren van de samenwerking. Of te wel van de netwerkschijf naar de Cloud.
Ik ben ingehuurd om dit traject te bedenken, te organiseren en uit te voeren.
Als eerste stap hebben wij voor ieder afdeling een kerngebruiker gezocht. Deze dient voor mij en ook voor zijn afdeling als aanspreekpunt.
Als tweede stap ga ik met ieder kerngebruiker de Workshop Team inrichten doorlopen. Dit helpt mij om een beeld van de volledige organisatie te krijgen, en de kerngebruikers leren wat Teams voor hen zou kunnen betekenen. Gezamenlijk bekijken we welke Teams benodigd zijn, en welke functies ze willen gebruiken. In het gesprek komen ook altijd knelpunten en bijzondere leerbehoeften naar boven. Deze kan ik dan met mijn opdrachtgever bespreken en waar mogelijk oplossen.
Hiervoor heb ik in Microsoft Bookings een agenda opgezet, waarmee de kerngebruikers zelf de workshop, en later vervolgafspraken met mij kunnen inplannen.
Nog even een mail naar alle kerngebruikers met de link en we zijn officieel van start. De komende weken zal ik vertellen hoe het traject verder verloopt.
Benieuwd hoe je ook gemakkelijk met Microsoft Bookings een afspraken planner kunt maken?
Stuur een berichtje dan laat ik het je zien.